מדריך לביקור בקרטחנה, קולומביה: חשוף את ההיסטוריה, התרבות והנופים עוצרי הנשימה של מקלט קריבי זה

ככל שתעשיית הנסיעות הבינלאומית מתחילה להתאושש, מספר אזורים יוצאים מהמגיפה מפתים במיוחד למבקרים בפעם הראשונה. נקודה אחת כזו היא קרטחנה, קולומביה – עיר היסטורית הממוקמת על החוף הקריבי של המדינה הכוללת מיזוג מדהים של ישן וחדש. מהרובע הקולוניאלי מוקף החומה מהמאה ה -16 ועד המסעדות והקניות המודרניות, העיר הזו תרתק אפילו את המטיילים המנוסים ביותר. הנה מדריך לגילוי הסודות השמורים ביותר של קרטחנה – ולחופשה האולטימטיבית בקריביים.

התחל עם ההיסטוריה

אף ביקור בקרטחנה אינו שלם ללא הצצה לעברה המדהים. התחילו את הטיול שלכם בטיול סביב סיודאד אמוראלאדה (Ciudad Amurallada – עיר מוקפת חומה) האיקונית. כאן תמצאו את הרחובות המרוצפים הקטנים, כנסיות עתיקות וכיכרות מהתקופה הקולוניאלית כמו פלאזה דה בוליבר – כיכר מרהיבה במרכז העיר הקרויה על שמו של הנשיא המייסד של המדינה. למידע נוסף על תפקידה של העיר במהפכת המאה ה -19 בארמון האינקוויזיציה – בניין ספרדי איקוני שכיום מאכלס מוזיאון.

טיילו לאורך החומות העתיקות, והתפעלו מציור הקיר המדהים של ההיסטוריה של העיר התוחם אותן. עצרו בקונבנטו דה לה פופה (Convento de la popa), מנזר על ראש גבעה שנבנה על ידי מפקד ספרדי בשנת 1607 ומציע נופים מרהיבים של העיר. בלו את היום באל קסטילו (San Felipe de Barajas), מבצר מרשים על ראש גבעה המשקיף על המפרצים היפים של קרטחנה, ומצביע על חשיבותה האסטרטגית של העיר – היא הייתה פעם סמל השליטה הספרדית בהודו.

לטעום את המטבח המקומי – עבור פודיז, טיול לקרטחנה מציג מגוון טעמים מהמטבח הקריבי, הספרדי והלטינו-אמריקאי. נסו את ה"פסקיטו פריטו" (pescaito frito) המקומי – דג חבוט ומטוגן שניתן למצוא ברוב המסעדות בעיר. טעמו את הסביצ'ה הטעים – מנת הדגל של העיר העשויה מפירות ים טריים, מיץ ליים וכוסברה.

מנות אהובות נוספות הן פטאקונס (patacones) – פלנטיין ירוק מטוגן, אמפנדס – מאפים מטוגנים ממולאים בגבינה, וקוקו – משקה מסורתי העשוי מקוקוס מגורר. הקפידו להצטייד בטמלה – תבשיל העשוי מקמח תירס, כוסברה, בצל, עגבנייה וליים עטוף בעלה בננה המצוי בשוקי העיר. כדי לספק את השן המתוקה שלכם, בדקו את Dulceria Wilsa – חנות ממתקים איקונית שמכינה קינוחים מסורתיים מאז 1948.

מלון היט דה ביץ –  קרטחנה (Hit the Beach Cartagena) מוקף במספר חופים קריביים מדהימים. צאו לאיסלה בארו (Isla Baru) הסמוך, הממוקם במרחק שיט קצר בסירה משם, שם חופי החול הלבן והמים הכחולים הצלולים ישאירו אתכם רעננים ונינוחים. בצד המזרחי של האי נמצאת פלאיה בלנקה (Playa Blanca) המהממת עם מי הטורקיז ועצי הדקל המוצלים.

או צפו במראות משייט בסירה במורד איי סן ברנרדו, בדקו את מי המים המדהימים של אקוומרין ותיהנו מהנופים מהסיפון. ואל תחמיצו הזדמנות לחקור את חוף Bahia de las Aguilas של האזור – הנחשב לאחד החופים הטובים ביותר בקולומביה

לחקור את התרבות – קרטחנה לא תהיה שלמה ללא ביקור בסצנה התרבותית התוססת והאקלקטית שלה. בלו את היום בשוק גטסמאני (Getsemani Market) – השוק העתיק ביותר בעיר – שם תוכלו לטעום מוזיקה קולומביאנית מסורתית בעודכם משוטטים בשוקי הרוכלים הצבעוניים, לאסוף מזכרות קולומביאניות בעבודת יד ולנסות חטיפים מקומיים כמו "צ'יצ'ה". צאו לסיור קולינרי – דרך נהדרת לגלות את תרבות האוכל המשגשגת של העיר.

אל תחמיצו הזדמנות לספוג כמה מחיי הלילה התוססים של העיר, בהם רגאטון וסלסה שולטים בכיפה. תוכלו לראות הופעות חיות במספר מקומות ברחבי העיר, בין אם זה תיאטרון מסורתי או ערב רועש של ריקודים.  אתם תיהנו כאן כפי שאתם נהנים עם נערות ליווי בתל אביב

היופי, ההיסטוריה והתרבות של קרטחנה יוצרים יעד מדהים לכל מטייל לחוות. בין אם אתם מחפשים חופשת חוף או הרפתקה בעיר, העיר הקולומביאנית המדהימה הזו תשאיר אתכם מוקסמים מהאטרקציות שובות הלב שלה. מארכיטקטורה קולוניאלית וחיי לילה תוססים ועד נופים מדהימים של החוף והאי, קרטחנה, קולומביה היא מקום אידיאלי לטיול הבא שלכם בקריביים.