איך קונדומים שינו את העולם

לכל גבר יש קונדום בארנק, עוד מגיל 13 ואפילו לפני. והאמת שזה חשוב מאוד, זה גם מונע מחלות מין וגם היריוניות בלתי רצויים. כך שקונדומים באמת מונעים הרבה בעיות, ועל ההורים לעודד את בני הנוער להשתמש בהם. אין זה אומר שעליכם לעודד את בני הנוער לקיים יחסי מין. אך מכיוון שהדבר אינו בשליטתכם, לפחות חנכו אותם לעשות זאת בצורה הנכונה. 

כשחושבים על זה, קונדומים הם אחת ההמצאות החזקות ביותר בכל הזמנים. הם חוללו מהפכה בדרך בה אנו חיים והשפיעו רבות על החברה שלנו. קונדומים הם כיום חלק הכרחי מהעולם המודרני – אבל זה לא תמיד היה כך.

הקונדום הומצא לראשונה בתחילת המאה ה-19 על ידי גבריאל פאלופיוס, רופא מתקופת הרנסנס. הוא יצר את קונדומים הגומי הראשונים מבדי פשתן, ספוגים בתמיסה של כימיקלים. זו הייתה צורת הגנה בסיסית אך יעילה.

רק בשנת 1700, עם זאת, הקונדום החל להיות מקובל באופן נרחב. המצאת הגיפור, שהפכה את קונדומים הגומי לחזקים ועמידים יותר, הייתה גורם מרכזי בהופעתו של הקונדום כחלק חשוב מהחיים. זה פתח את הדלת לקונדומים הראשונים הזמינים מסחרית.

בשנת 1600 חלה קבלה הדרגתית של הקונדום. בשלב זה, קונדומים נמכרו בבתי מרקחת ושימשו כסוג של הגנה מפני מחלות מין והריונות לא רצויים. דרך חשיבה חדשה זו שינתה באופן דרסטי את האופן שבו אנשים ראו סקס – בעבר, סקס נתפס לעתים קרובות כחובה דתית, אך קונדומים אפשרו לאנשים ליהנות ממנו בחופשיות רבה יותר.

הודות לקונדום, שיעורי מחלות מין, HIV והריונות לא רצויים ראו ירידה דרמטית לאורך השנים. הם עכשיו מצרך בסיסי בחיי המין שלנו, והם שינו את הגישה שלנו ואת הדרך שבה אנו רואים מין.

אז בואו נרים את המשקפיים שלנו לקונדום הצנוע! בלעדיו לא היינו איפה שאנחנו היום. ואם הדיבורים על קונדומים וזיונים עשו אתכם חרמנים, אתם מוזמנים לבוא ולהתפרק עם נערות ליווי בקריות