ש משהו במרי: קלאסיקה סוערת ומעוררת השתאות

מחפש סרט לראות הערב עם החברה הכוסית שלך? 
הסרט 'יש משהו במרי' הוא קלאסיקת פולחן שממשיכה למלא את מסכי הקולנוע בצחוק ובשמחה יותר מעשרים שנה לאחר יציאתו. הבמאי פיטר פארלי ושותפו לכתיבה בובי פארלי, לצד צוות אולסטאר של בן סטילר, קמרון דיאז, מאט דילון וכריס אליוט, לוקחים את הצופים לנסיעה פרועה עם מצחיקות שערורייתית. הסרט היה הצלחה קופתית עם יציאתו לאקרנים בשנת 1998, ומאז הפך לאגדה קומית.

הסרט עוקב אחר סיפורו של טד (סטילר), צעיר אומלל שעדיין אובססיבי לקראש התיכון שלו מרי (דיאז). לאחר סדרה של ניסיונות כושלים, טד שוכר את שירותיו של הבלש הפרטי פאט הילי (דילון) כדי לאתר אותה, מה שמניע שרשרת פרועה של אירועים. לאורך הדרך, הם נאלצים להתמודד עם אחיה המאותגר נפשית של מרי, מחזר בלתי צפוי, והשוטר המטורף שממשיך להפריע להם.

"יש משהו במרי" הוא שילוב נפלא של דיאלוגים שנונים וקומדיה פיזית. האחים פארלי יצרו סרט ייחודי להפליא אך נגיש אוניברסלית. קמרון דיאז מחבבת את מרי הציצית, התגלמות האישה המודרנית שהיא גם מקורקעת וגם עצמאית. בן סטילר מצחיק בתור טד, ומספק הופעה מצחיקה שמגדירה את הקריירה שלו. מאט דילון וכריס אליוט מצוינים גם כקאסט המשנה של דמויות שמעוררות את הסיפור לחיים.

בבסיסו, "יש משהו במרי" הוא מכתב אהבה לז'אנר הקומדיה הרומנטית. הוא חוגג את הרעיון של אהבה כובשת את הכל, כמו גם את מסע הגילוי העצמי הכרוך בו. פיטר ובובי פארלי מצליחים להשתמש בז'אנר גם כדי לחתור תחת הציפיות ולאתגר את התפיסות המקובלות לגבי תפקידים מגדריים. מסיבה זו, הוא ממשיך לרתק קהלים עד עצם היום הזה.

לסיכום, "יש משהו במרי" הוא קלאסיקה סוערת ומעוררת השתאות. זה מגשר באופן מושלם בין הרום-קום המסורתי עם קצה קומי מודרני ומעט אפל. הסרט הוא תענוג לצפייה והוא מלא בדמויות ורגעים בלתי נשכחים שישמחו את הצופים במשך שנים רבות.

ואם אין לך חברה כוסית לראות איתה את הסרט, אל תתאבס. במקום זאת יש דירות דיסקרטיות בקריות, שם תקבל זיון איכותי.