העולם הקסום של שקרים וכישוף מאת אלזה מורנטה

 "שקרים וכישוף" של אלזה מורנטה הוא רומן קסום שמעביר את הקוראים לתחום שמעבר לשלנו. עלילת הסיפור מתרחשת בגבעות המתגלגלות של טוסקנה העתיקה, ועוקבת אחר מחזור הירח המרתק של שני אחים ואחות בעלי כוחות שלא מהעולם הזה. עם תיאורים חיים ודמויות שובות לב, ל"שקרים וכישוף" יש פוטנציאל לרתק ולהיכנס לקוראים בכל הגילאים.

הסיפור עוקב אחר חייהם של שלושת האחים: נערה צעירה, אח גדול חכם ומגונן ואח צעיר שובב. בשל מורשתם הקסומה, האחים מסוגלים לנסוע במרחב ובזמן כשהם חוקרים את האדמות הקסומות של טוסקנה. נמשכים ליכולותיהם יוצאות הדופן, רוחות מקומיות ויצורים מיתולוגיים באים להתיידד עם האחים.

מטרת המסע של האחים היא לחפש את האמת והכוח, תוך שימוש בשקרים ובכישוף כצינור לכך. הדמויות מתעמקות בדרכן האישית ומהרהרות במושג הזהות והזמניות. כפי שאנו רואים, הסיפור מסתחרר למסע שובה לב שבו הגבולות בין אמת לשקר מיטשטשים בעולמות השונים.

מה שהופך בסופו של דבר את "שקרים וכישוף" למשכנעים כל כך הם האיורים מלאי החיים והכתיבה העשירה והתיאורית. התמונות מציירות תמונה יפהפייה של הממלכה הקסומה המסוכנת אך מעוררת ההשתאות. הדמויות מפותחות היטב ויחסיהם של האחים זה עם זה יישארו עם הקוראים זמן רב לאחר שיסגרו את הספר.

בסך הכל, אם אתם מחפשים קריאה שובת לב ומלאת דמיון, שקרים וכישוף היא הבחירה המושלמת. לצד היותו משעשע מאוד, רומן זה בוחן נושאים רבים של אמת, כוח וזהות. הרומן שובה הלב של אלזה מורנטה אינו מאכזב, ואמור להיות קריאת חובה לכל מי שמחפש בריחה מרתקת מהעולם האמיתי. ספר נחמד, אבל אנחנו מחכים שמישהו יכתוב ספר לא על טוסקנה, אלא משהו מקומי כמו למשל ספר על נערות ליווי בבת ים